LEVERANDØR
Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet
Oddvar Haug Jenssen blir ny sjef for kundesuksess, mens 29 år gamle Martin Berg blir ny daglig leder i billettselskapet DX (Dialog Exe AS).
Martin har jobbet i DX siden 2011, men var også frilans designer for DX i årene 2006-2010.
De siste to årene har Martin vært en del av ledergruppen og produktsjef for selskapet.
Han er sønn av Tore Martin Hansen, som startet DX i 1997.
Oddvar har jobbet i DX siden 2005 og overtok som daglig leder etter Tore Martin Hansen høsten 2011.
Det formelle skiftet i ledelsen skjedde torsdag 18. oktober 2018, og Martin skal fortsatt ha Stavanger-kontoret som base, men vil nå reise oftere til hovedkontoret i Bodø og avdelingskontoret i Lyngdal.
– Hvordan er det å overta firmaet som din far startet?
– Nå er vi ikke et familieselskap, men det blir en spennende utfordring å følge i hans fotspor – 20 år etterpå. Det er selvfølgelig gøy.
– Tror du noen vil tro at du får jobben fordi du er sønnen til faren din?
– Jeg håper ikke det, men de som velger å tro det får gjøre det. Jeg får ikke jobben etter ham, men etter Oddvar. Jeg er trygg på at historien jeg har i DX gjennom de siste seks årene – og det jeg har bidratt til er grunnen til at jeg nå følger etter Oddvar. Når jeg nå tar fatt på denne oppgaven, gjør jeg det med støtte fra både Oddvar, Christian og de andre ansatte. Det er det viktigste for meg.
Martin Berg har utdannelse fra Bedriftsøkonomisk institutt (BI) i årene 2009-2012, innen internasjonal markedsføring, og har jobbet for Tele Nu Bodø som selger og grafisk designer for firmaet Riktig spor.
En annen endring i ledelsen er at Christian Sakshaug blir ny driftssjef i DX. Etter oppkjøpet av Comunic i 2017 har DX hatt Christian i ledergruppen.
– Oddvar har ledet oss stødig gjennom vekst og store forandringer, forteller Martin til vårt nettsted, om den nye sjefen for kundesuksess.
– Hva legger dere i dette begrepet?
– Det er en ambisjon for oss å begynne å jobbe enda mer aktivt med å bidra til at våres kunder lykkes i det de gjør, og ikke bare være der når de trenger hjelp, og det er definisjonen hos oss på kundesuksess. Det skal vi gjøre både gjennom å utvikle gode verktøy og gjennom å være en støttespiller for kundene. forteller Martin til oss.
http://kulturhusmagasinet.no/dxs-pionerkunde-er-stralende-fornoyd-med-incode/
http://kulturhusmagasinet.no/stadige-forbedringer-hos-dx/
Nå er DX i full gang med utrulling av ny POS-løsning og er snart ferdig med backoffice på nett, i DX web, og flytter kunder aktivt over dit. Sekskapet lanserer også de første hjemmesidene på deres nye webplattform høsten 2018, og starter i tillegg piloter med produktsalg på nett for kino om kort tid.
– Da er vi endelig inne i hverdagen vi lenge har gledet oss til, å ha kundene på en ny og moderne plattform som gjør det mulig å utvikle ny funksjonalitet enda raskere, forteller den nye daglig lederen.
– En ny aktør, Tix, er kommet inn i markedet og dere mistet nylig deres første kunde – Asker kulturhus – til dem. Hvordan oppleves det å få skarpere konkurranse?
– Det er ikke tvil om at Tix har et godt produkt som aktører i markedet synes er interessant og relevant. På relativt kort tid har de opparbeidet seg et avtrykk i Norge. Vi har respekt for flinke folk. Det er selvfølgelig en ny konkurrent for oss og det må vi forholde oss til. For kundene innen konsert- og kulturhusene er det positivt med konkurranse, da det fører til utvikling.
http://kulturhusmagasinet.no/stadige-forbedringer-hos-dx/
http://kulturhusmagasinet.no/na-satser-dx-mer-pa-kino-og-kulturhusnettsider/
Berg sier at DX har jobbet hardt de siste årene med den nye generasjonen produkter og forandret organisasjonen fra et programvareselskap til et tjenesteorientert teknologiselskap på veien. Målet for de neste årene er å bygge fremtidens løsninger for kino- og kulturbransjen.
– Det er store sko å fylle, heldigvis skal Oddvar og jeg fortsatt jobbe tett sammen, slik vi har gjort i flere år allerede, sier Martin.
– Det er uansett hverken Oddvar, Christian eller jeg som alene gjør at selskapet lykkes, det er summen av de 35 dyktige medarbeiderne som gjør det. Denne endringen handler om å fordele arbeidsoppgavene på en fornuftig måte i selskapets neste fase.
Les saker om DX her:
http://kulturhusmagasinet.no/dx-fyller-20-ar-fra-kinofokus-til-komplett-kulturhusleverandor/
http://kulturhusmagasinet.no/170-kunder-skal-over-pa-dxpos/
http://kulturhusmagasinet.no/na-svever-snart-hele-dx-systemet-i-nettskyen/
http://kulturhusmagasinet.no/vipps-en-over-natten-suksess-for-dx-kundene/
http://kulturhusmagasinet.no/dx-har-samlet-inn-en-million-kroner-til-redningsselskapet/
http://kulturhusmagasinet.no/dx-med-ny-markedssjef/
-
PRO AV-PRISEN3 måneder siden
Hvem mener du er den beste leverandøren i landet?
-
NYTT OM NAVN3 måneder siden
Nyheten om Øystein «broke the internet» (+)
-
LEVERANDØR3 måneder siden
ENORM ØKNING FOR TO GRÜNDERE (+)
-
FIRMAPRESENTASJON2 måneder siden
Lars gir seg ikke – «still going strong» etter snart 40 år (+)
-
NYTT OM NAVN3 måneder siden
Nå satser det norske AV-firmaet på egenutviklede varer (+)
-
AV-FIRMA2 måneder siden
Fire firma kjemper om å bli Norges beste videoinnstallatør (+)
-
NYTT OM NAVN4 måneder siden
Her er den nye SPECTRE NUMBER ONE (+)
-
MESSE3 måneder siden
Bransjen valfartet til rekordartet ISE 2024 (+)