FESTIVAL
Dette er de beste arrangørene i 2018, ifølge Norske Konsertarrangører

Fjellparkfestivalen er årets beste festival, mens Bastard Bar i Tromsø er kåret til Årets Helårsarrangør 2018.
Fjellparkfestivalen er en av Norges lengstlevende festivaler, mens Bastard Bar rundet nylig ti år.
Barnefestivalen Rabalderfestivalen ble kåret til Årets nykommer.
Strandfestivalen Palmesus vant i kategorien Årets konsertbilde med et blinkskudd fra en konsert med Hardwell på fjorårets festival.
I kategorien Årets plakat var det Studentersamfundet i Trondhjem som ble stemt frem som vinner.
Norske Konsertarrangører offentliggjorde vinnerne av Arrangørprisen 2018 under by:Larm fredag 1. mars 2019 i Oslo.
Til stede var konsertarrangører fra hele landet, samarbeidspartnere og øvrig bransje.

Action hos Bastar Bar som ble «Årets helårsarrangør 2018».
– Konkurransen har aldri vært sterkere, mener Tone Østerdal, daglig leder i Norske Konsertarrangører.
– 2018 var nok et innholdsrikt konsertår med stort mangfold. Årets vinnere representerer virkelig både kvalitet og bredde, og vi ser at prisene og oppmerksomheten de gir både de nominerte og prisvinnerne er viktig. Årets vinnere jobber hardt for at publikum skal få store konsertopplevelser. At stemmene kommer fra bransjekollegaer gjør det enda mer betydningsfullt.
Vinnerne har først vært vurdert av en fagjury, og til slutt stemt frem av sine kollegaer blant landets festivaler og helårsarrangører.

Det gikk roligere for seg hos Rabalderfestivalen, kåret til «Årets nykommer 2018».
Her er mer detaljer om vinnerne:

Årets festival 2018 – Fjellparkfestivalen
Fjellparkfestivalen er en idealistisk, ungdomsdrevet rockefestival i sørlandsbyen Flekkefjord. Festivalen har vært arrangert hvert år siden 1982, og er med sine 37 år en av Norges lengstlevende rockefestivaler. Til tross for festivalen alder rekrutteres det stadig nye arrangørspirer og dagens styremedlemmer har en snittalder på bare 19 år.

Årets helårsarrangør 2018 – Bastard Bar
Bastard Bar har siden 2009 vært drevet av ildsjeler som brenner for å presentere livemusikk, og har siden oppstarten gitt mange unge og uetablerte artister en scene å spille på. I 2018 hadde Bastard Bar 167 dager med levende musikk i alle sjangre på scenen. Bastard Bar er en viktig scene for Tromsøs musikkmiljø og flere store artister og band spiller på Bastard, til tross for kapasiteten på kun 100 personer.

Hardwell på Palmesus 2018. Bildet ble «Årets konsertbilde 2018.» Foto: Martin Litwicki.

«Årets plakat» fra Studentersamfundet i Trondhjem.
-
DISTRIBUTØR3 måneder siden
(+) Derfor mistet CT distribusjonsavtalen med MA Lighting
-
NYTT UTSTYR4 måneder siden
Elektronisk styrt line-array fra EAW
-
NYTT UTSTYR4 måneder siden
Crest Audio er tilbake
-
AV-FIRMA3 uker siden
Nå er navn og varer fra Atendi solgt – dette er planene til LTB (+)
-
SCENEBESØK3 måneder siden
(+) Dette gjorde at LydRommet fikk tilslaget på ny PA hos Nes kulturhus
-
NYTT OM NAVN3 måneder siden
(+) «De har vist hele veien at dette er et system som man kan stole på»
-
KONKURS2 måneder siden
(+) Atendi AS var skyldig nærmere ti millioner kroner
-
AV UTLEIE3 måneder siden
(+) «Jeg er skuffet over at så mange forlot bransjen og at det er så få kvinnelige søkere»