Se oss i sosialt media

Annonsering

PRO AV MAGASINET er et høykvalitets fagblad med fokus på profesjonelle lyd-, lys- og bildeprodukter, og dertilhørende fagprodukter og tjenester som benyttes hos scener/kulturhus, forretningsdrift, næringsliv. Vi skriver om produktene og bruken av de hos aktører over hele Norge.

Bladet og nettstedet ble etablert i 2017, og utgis av JB FORLAG (etablert i 1999), som har spesialisert seg på fagblader/nettsteder.

Vi vil gjerne høre fra deg om du finner det interessant å markedsføre deg gjennom våre mediekanaler.

OBS: Alle faste ANNONSØRER får automatisk PRO AV abonnement.

Har du ikke fått digital påloggingsinformasjon,
vennligst ta kontakt med oss, så ordner vi dette.

TRE MÅTER Å ANNONSERE I PRO AV

TIDSFRISTER FOR ANNONSER & UTGIVELSESDATOER 2022

Planlagte utgaverMateriellfrist annonserUtgivelsesdato
Nr. 1-202220.12.202110.01.2022
Nr. 2-202229.04.202216.05.2022
Nr. 3-202217.06.202201.07.2022
Nr. 4-202219.08.202202.09.2022
Nr. 5-202228.09.202211.10.2022
Nr. 6-202201.12.202209.12.2022

Format på magasinet: 210 x 278 + 5 mm utfallende
Profil: ISOcoated_v2_300
Papirkvalitet (offsettrykk):
170 gr WFC Gloss (omslagssider)
80 gr. Grapho Cote (innholdssider)

Merk filene med annonsørens navn og send de via e-post, Dropbox, FTP, WeTransfer e.l., til: [email protected]

VIKTIG INFORMASJON:
Annonsemateriell leveres i en PDF-fil med minimum 300 dpi og med CMYK-farger. Ikke RGB. Legg til 5 mm til målene.

DETTE ER VÅRE ANNONSESTØRRELSER PÅ TRYKK

DETTE ER VÅRE ANNONSESTØRRELSER PÅ NETT

På vår nye nettside, lansert 10. februar 2022, er valgmulighetene større og synligheten bedre for alle våre profilerte annonsører og samarbeidspartnere. 

Under ser du de ulike valgmulighetene for annonser på nye proav.no i 2022.
OBS: Vi tilbyr også annonsørinnhold
(content marketing).

KOMMENTARER FRA FORNØYDE ANNONSØRER

«PRO AV MAGASINET har vært et bra sted for oss og annonsere og fortelle i detalj om prosjekter og produkter for oss i 2021.

Vi har sett økte forespørsler og salg av de modellene vi har vist annonsert og fått omtalt i PRO AV MAGASINET.

Takk for et godt samarbeide i 2021 og vi ser frem til et nytt år sammen med PRO AV MAGASINET.»

Andreas Rosvold,
salgssjef for Optoma Scandinavia

«På vegne av Norsk Sceneteknikk AS, vår bransje og øvrige lesere, vil jeg poengtere viktigheten av PRO AV MAGASINET sin eksistens som fagblad for bransjen. Fagbladet er med på å opprettholde spisskompetanse, engasjement og interesse for bransjen, samt bidrar til å holde både fagfolk og sluttbruker kontinuerlig oppdatert.

Vi i Norsk Sceneteknikk AS finner fagbladet ytterst relevant og innovativt, og annonserer derfor jevnlig samt bidrar med faglig innhold i samarbeid med våre leverandører.»

Alexander Hamm,
prosjektleder/ salgssjef,
Norsk Sceneteknikk AS

«PRO AV MAGASINET er et av lyd- og bilde bransjens beste fagblad. Det holder et høyt faglig innhold og har gode reportasjer.

Vi i Holmefjord AS bruker både papirversjonen og deres digitale plattform aktivt for å holde oss oppdatert på hva som skjer i det norske profesjonelle lyd og bilde markedet!»

Tommy P. Storstein
Administrende direktør
Holmefjord AS

DISSE FIRMAENE HAR BENYTET SEG AV VÅRE TJENESTER:

KOMMENTARER FRA FORNØYDE ANNONSØRER

«For oss i Soundware Norge er det viktig å treffe våre kunder i de riktige kanalene. PRO AV er det eneste magasinet av sitt slag i Norge, og det er naturlig for oss å annonsere i et høykvalitetsmagasin som dette.»

Rolv Valle
produktsjef hos Soundware Norge

Viste du dette om

  • PRO AV MAGASINET er Norges eneste fagblad og nettsted som følger utviklingen innen profesjonelt lyd-, lys- og bildeutstyr. Vi dekker hele bransjen!
  • Nettsiden startet opp 12. mai 2017, og det trykte magasinet kom ut for første gang høsten 2018.
  • Vi har etter et par navneendringer slått oss til ro med at PRO AV MAGASINET er komplett dekkende!
  • Flere av landets ledende firma og internasjonale varemerker har ønsket magasinet velkommen, blant annet Arva Lydsystemer, Atendi, Bright, Bose, CBK, Scandec, Leteng, LydRommet, Norsk sceneteknikk, Optoma, Philips, Sennheiser, Yamaha, med flere. 
  • Bladet drives av John Berge og Per Mork, som samlet har 50 års fagbladerfaring med journalistikk, foto, design og markedsføring.

PRINT OG DIGITALFAKTA

  • PRO AVs nyhetsbrev sendes til rundt 2.000 beslutningstakere og ansatte i norsk AV-bransje.
  • Vi har nærmere 2.300 følgere på Facebook pr. mai 2022.
  • Opplaget pr. utgave varierer mellom 1.500-3.000 eks. Spesialutgaver utgis også. Nr. 2-2022 ble utgitt i en egen versjon for 4SOUND-kjeden, og opplaget var på 7.000 eksemplarer.
  • Hver utgave kan også leses digitalt her på proav.no.

PRODUKTER

  • Nettannonser på www.proav.no – i nyhetsbrev og på Facebook-sidene
  • Printannonser
  • NYHET! Annonsørinnhold med fulle rettigheter til bruk av tekst & foto.

DETTE ER MÅLGRUPPEN

  • AV & installasjonsfirma, LLB-utleieselskaper, samt alle produsenter, importører og grossister av AV/LLB-produkter.
  • AV-ansvarlige hos universiteter & høyskoler, kringkasting- og strømmeselskaper, musikkforretninger og interesseorganisasjoner.
  • Konsulenter og rådgivere innen AV/LLB, kulturhussjefer og teknisk ansv., arenaer, billettleverandører, møbelprodusenter, kiosk- og snacksleverandører & eventleverandører.

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vi sender ut nyhetsbrev omtrent to ganger i måneden.

mai 2022
M T O T F L S
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Facebook