SPELLEMANNSPRISEN
Flere så Spellemannprisen

I 2018 gikk Spellemannprisen på NRK på en søndag og fikk en seerandel på 34,5 prosent. I 2019 ble utdelingen sendt på lørdag, og andelen gikk opp til 55 prosent.
I gjennomsnitt fulgte 661.000 hele Spellemannprisen på NRK1 lørdag 30. mars 2019. I tillegg har 26.000 sett utdelingen på NRKs nett-TV, skriver Kampanje.
I 2018 var det 506.000 seere som fulgte med på sendingen da den gikk på en søndag kveld.
Seertallet er riktignok dårligere enn både i 2017 og 2016, da henholdsvis 723.000 og 869.000 seere så sendingen, men samtidig har selve seerandelen aldri vært høyere enn i år, med hele 55 prosent.
«Nytt på Nytt» fredag ble helgens mest sette program, og hele 962.000 seere fulgte med på dette, en seerandel på 64 prosent. «Lindmo» hadde 727.000 seere og en andel på 51,4 prosent.
På TV 2 var det «Senkveld» som igjen ble vinneren, med 537.000 seere og en andel på 45,8 prosent. Deretter fulgte «The Voice» med 405.000 seere og en seerandel på 29,4 prosent.
På lørdag sørget nok Spellemannprisen på NRK1 for dårlige tall for TV 2. Det nye underholdningsprogrammet «Familieduellen» fikk kun 231.000 seere og en andel på 19,1 prosent, mens «Skavlan» hadde 215.000 seere og en andel på 20,7 prosent.
http://scenemagasinet.no/alan-walker-tok-den-gjeveste-prisen-ble-arets-spellemann/
-
KONKURS1 uke siden
(+) Dette er årsakene til at Audiens Norge gikk konkurs
-
KONKURS1 uke siden
(+) Hva skjer videre med Audiens?
-
FIRMAPRESENTASJON1 måned siden
Huddly – en norsk teknologi-sensasjon
-
DØDSFALL4 måneder siden
Minneord om Edgar Schwuchow
-
NYTT UTSTYR3 måneder siden
Restart for Adam Hall Group under Prolight + Sound
-
BEDRIFTSBESØK4 måneder siden
(+) Da alt ble mørkt så Ole-Andreas lyset
-
NYTT UTSTYR3 måneder siden
(+) Lyste ut til «shootout » – fire leverandører ble valgt
-
INSTALLASJON4 måneder siden
(+) Et bestemt merke er fortsatt favoritten