MESSE
LydRommet har troen på omreisende minimesse
OSLO: – Det viktigste er ikke at mange kommer, men at de som er viktige kommer!
Det sier selger Alexander Rambøl fra LydRommet, som sammen med kollegene Øystein Johnsen og Martin Mæland var LydRommets blide ansikt utad på standen under Oslo-besøket av Monitor Roadshow 2019.
Minimessen Monitor Roadshows hovedstadsbesøk fant sted 10.10.2019 i lokalene hos Design og arkitektur Norge (DOGA) ved Akerselven i Oslo, ikke så langt unna der LydRommet har kontor, verksted og lager, litt lengre oppe ved eleven, ved Torshov.
De neste datoene for messen er Stavanger (14.10), Bergen (15.10.) og Trondheim (17.10.)
LydRommet er, foruten Bose Professional, eneste lydfirma med på messen, som ellers domineres av aktører innenfor foto/film/kringkasting, som Canon, Focus Nordic med flere.
– Hvem har dere møtt i dag?
– Det har vært folk fra ledende Oslo-scener og tilreisende fra distriktet, eksempelvis Førde og Bodø, forteller Øystein Johnsen.
LydRommet fokuserte som vanlig på Yamahas lydmikser, Rivage PM10, men også et nytt agentur de har overtatt fra Scandec, britiske Calrec Audio Ltd. som spesialiserer seg på radio- og TV-miksere.
– Vi har hatt besøkende hvor folk har vist interesse for første gang, og tilbakevendende potensielle kunder med nye spørsmål, forklarer Alexander Rambøl.
De ser spesielt frem til stoppet i Stavanger, hvor LydRommet har mange kunder og Kinly sitt hovedkontor.
LydRommet er med på Monitor Roadshow for andre år på rad.
– Vi ser på det som en unik mulighet til å hilse på faste og nye kunder. En tur som dette er naturlig å gjøre uansett, men å gjøre den sammen med andre er en fin mulighet. Men vi kan ikke flyte og håpe at kundene møter opp. Derfor gjør vi avtaler slik at folk kommer når vi viser frem produktene, sier Rambøl.
– Hva tenker dere om at det svenske Monitor Roadshow i oktober 2019 har 68 firma med, mens i Norge er det kun med åtte stykker?
– Det er nok færre med i Norge fordi historien med dette er kortere her enn der, mener LydRommets trio.
-
KONKURS4 måneder siden
Opprinnelige krav etter Trippel-M-konkursen: 34 millioner kroner (+)
-
NYTT UTSTYR2 måneder siden
For lite lading ga lys idé (+)
-
FIRMAPRESENTASJON2 måneder siden
– Dette er fiberoptikkens svar på Dissimilis, sier gründeren bak Barnfind
-
NYTT OM NAVN3 måneder siden
Fra CT til NPRO: «Vi er heldige å ha kunder i så si alle bransjer» (+)
-
NYTT OM NAVN2 måneder siden
Tomas endelig klar for «det gyldne liv» etter 40 år i bransjen (+)
-
FIRMAPRESENTASJON2 måneder siden
Samlet i Samla (+)
-
PRO AV-PRISEN3 måneder siden
Ingen over, ingen ved siden (+)
-
MAGASINET3 måneder siden
PRO AV MAGASINET 2-2024 (+)