ANNONSØRINNHOLD
ABC TENKER NYTT – TILBYR LØSNING FOR SALG VIA STREAMING
Etter å ha studert og analysert mekanismene i AV-bransjen har ABC Teknikk AS funnet flere områder hvor ABC skal være annerledes.
Den nye salgssjefen, Magnus Hillestad, sier til PRO AV at ABC har «aggressive vekstplaner og store vyer».
– Dette er en bransje som preges av at kundene alltid virker å be om skreddersøm. Vi ser muligheter i å konseptualisere konseptene i større grad, forteller Hillestad.
– Det selvsagt viktig å ha element av skreddersøm, ettersom det er avansert teknologi som skal spille sammen, og dekke et behov og ønske, sier han.
– Tenk på det som ferdigbygde bokser, som passer sammen som et puslespill, i stedet for å tenke at man starter med å skjære ut puslebrikkene hver gang, føyer daglig leder Øyvind Carlsen til.
– ABC går fra å være et varemerkehus til et hus med varemerker. Produktene vi selger skal ha egne logoer og merkevarer.
ABC har flere nye konsept, som de mener vil gjøre ting annerledes og bedre for AV-kundene.
Det ene konseptet dreier seg om serviceavtalene:
– Service i denne bransjen går ut på at kundene betaler penger for at vi skal få lov til å komme. Alt vi gjør koster penger. Men hvorfor skal man ha det slik? Er det ikke sånn at en serviceavtale handler om at når du kjøper en vare av oss, så er det vår plikt gjennom serviceavtalen at produktet virker? Du kjøper da heller en serviceavtale med mer forutsigbarhet i hva som er inkludert. Hvis det ikke er du som river eller kaster en kaffekopp i skjermen, så dekkes det verken av garanti- eller serviceavtalen. Men ellers har man prevantiv service og softwareoppgraderinger for både sikkerhet og funksjonalitet, sier Carlsen.
– Er det da slik og forstå at AV-firma har avtaler som ikke er til gunst for kundene?
– Det er ikke veldig forutsigbart hva som er inkludert eller ikke. I andre bransjer settes det tydelige forventninger til serviceavtaler. I denne bransjen opplever vi ikke at dette er tydeliggjort, sier Hillestad, som har jobbet med vann- og kaffe.
Magnus Hillestad har sett på AV-bransjen med friske øyne.
– Jeg forstår at det er vanskelige og kompliserte løsninger, men jeg mener de kan settes i system.
En løsning av selgere, for selgere, er nå klar til lansering fra ABC. Den er standarisert, men kan skreddersys til en viss grad. «S-Room», eller «Sales Room», er et nøkkelferdig, rom.
For konseptet digitalt salg vil ikke forsvinne, mener Hillestad.
– Jeg har snakket med 100 selgere i mange bransjer det siste året. Alle sier de gleder seg til korona går over så jeg kan jobbe med salg på gamlemåten. Men der tar de fundamentalt feil, det er jeg helt sikker på.
– Vi går ikke tilbake til at innkjøperne inviterer selgerne på kaffeprat. Hva betyr det? Jo, min konklusjon er at de som klarer å tilpasse seg digitalt salg, vil få et fortrinn og sikrer at de er med på det som skjer. De som ikke gjør det blir dinosaurer. For vår bransje er dette interessante nyheter. Hvis alle firmaene skal skredderys en løsning for hver firma, blir det veldig mange dårlige løsninger. Selgerne sier det blir ikke det samme på Teams eller Zoom. Det er riktig. Innkjøpere er pattedyr, med de samme psykologiske elementene hver gang. Med ny teknologi må man selge på en ny måte. Det handler ikke bare om å sette opp kamera, mikrofon og høyttaler. Derfor har vi laget dette nye salgsrommet, forteller salgssjefen.
Flere andre type rom er også under utvikling. Og ABC Teknikk lager et eget demorom som viser hvordan salgsrommet kan bli. Her er det bare å komme på besøk hos firmaets kontorer, hos Rosenholm Campus, på Kolbotn i Nordre Follo kommune.
ANNONSØRINNHOLD
Vil ditt firma profilere seg i PRO AV MAGASINET?
Artikkelen overfor er et eksempel på en slik content marketing-løsning.
Vi tilbyr tekst, foto og visuell presentasjon på trykk, onlineutgave og som google-søkbar åpen artikkel. Vi har tre annonsørinnholdspakker (gull, sølv og bronsje).
-
KONKURS4 måneder siden
Kjøpte sitt tredje konkursbo: «Menneskene er det viktigste for oss, ikke utstyret» (+)
-
KONKURS4 måneder siden
Slik reagerte de Trippel-M-ansatte da de fikk sjokkbeskjeden (+)
-
KONKURS3 måneder siden
Opprinnelige krav etter Trippel-M-konkursen: 34 millioner kroner (+)
-
LEVERANDØR4 måneder siden
Har fått satt søkelyset på Ayrton (+)
-
PRO AV-PRISEN4 måneder siden
Vi har en vinner …
-
JB FORLAG4 måneder siden
Få oversikt over bransjen i vår nye guide
-
NYTT UTSTYR1 måned siden
For lite lading ga lys idé (+)
-
AV-FIRMA3 måneder siden
En slik avtale har sceneteknisk bransje aldri hatt før: «Tariffavtale er ikke noe alle synes er kult» (+)