AV UTLEIE
Meyer Sound leverte lyd til Roskilde for andre år på rad
Det amerikanske lydfirmaet har en femårsavtale med Roskilde-festivalen.
I en større artikkel hos PSW fremgår det at Meyer Sound i 2019 var med som lydleverandør for andre år på rad.
Årets festival gikk av stabelen 29. juni til 7. juli 2019, og var den 49-ende i rekken.
Meyer Sound påpeker i artikkelen at avtalen med Roskilde dreier seg om et kontinuerlig research- og utdanningsarbeid, hvor selve festivalen både er en showcase for ny teknologi og et «levende laboratorium».
http://scenemagasinet.no/roskilde-festivalen-fyller-50-ar-i-2020-men-2019-utgaven-den-siste-store/
Roskilde Festival er en musikkfestival som arrangeres hvert år utenfor byen Roskilde på Sjælland i Danmark. Festivalen ble grunnlagt i 1971 av gymnasiastene Mogens Sandfær og Jesper Switzer Møller og promotør Carl Fischer. I 1972 tok stiftelsen Roskilde Foundation over driften og har drevet den siden.
Festivalen er den største i Norden og en av de største i Europa.
Sceneområdet i 2019 var på 2.500.000 m², som tilsvarer 350 fotballbaner. Det er med andre ord store områder som skal ha sin dedikerte lydsone, og mye potensielt støy som må kontrolleres.
Under 2019-festivalen var dette hovedartistene: Cardi B, Bob Dylan, Travis Scott, Janelle Monáe, Robert Plant, Wu-Tang Clan, Robyn og MØ.
«Dette er en festival med hjerte. De bryr seg virkelig hvordan det føles for alle og de er villige til å gjøre ting annerledes enn alle andre, og for oss er dette veldig, veldig spennende,» uttaler Helen Meyer, executive vice president i Meyer Sound.
Under Roskilde 2019 var det nærmere 1.000 Meyer Sound-høyttalere i bruk, levert av Bright Group.
LEO Family-systemene var de dominerende.
LEO-familien inkluderer PA-ene LINA, LEOPARD, LEO og LYON arrays, og 750-LFC, 900-LFC og 1100-LFC low-frequency kontrollelementer. Flere point source høyttalere var også i bruk, herunder UPA-1P og nyheten ULTRA-X40, mens MJF-210s var scenemonitorer. Det ble også satt opp subwoofer arrays på Orange-scenen, og det ble gjort endringer på Gloria-scenen. Målet var å reduserere lydnivået på scenen, og det ble oppnådd, med en reduksjon rundt 17 dB.
John Meyer, administrerende direktør i Meyer Sound, forklarer i den sponsede artikkelen at man ville vise at man kunne holde den samme type lyd på en lang rekke scener, selv med ulikt oppsett. «Hva vi forsøker å vise her er at lydsystemet skal være transparent og at man ikke trenger å spille så høyt hele tiden,» sier Meyer.
http://scenemagasinet.no/roskilde-med-flere-norske-artister-pa-2019-festivalen/
-
MESSE3 måneder siden
– De kan ikke eller tør ikke ta tak i det! (+)
-
LLB 20253 måneder siden
Slik har interessen for LLB aldri vært tidligere (+)
-
LEVERANDØR2 måneder siden
CT slutter med salg – de ansatte starter eget firma (+)
-
BEDRIFTSBESØK3 måneder siden
Samme visjon i nye lokaler (+)
-
MESSE4 måneder siden
– Hadde med oss masse kjekt! (+)
-
MESSE3 måneder siden
«Hele AV-Norge» gikk mann av huse for å kappkjøre gokart for sjuende år på rad: «Dette har absolutt ønsket effekt!» sier salgssjefen (+)
-
LLB 20252 uker siden
LLB 2025: Noen overraskelser i sikte (+)
-
NYTT OM NAVN2 måneder siden
Rambøl ga seg i Yamaha: – På tide å finne nye utfordringer (+)