ARRANGEMENT
Rekordmange på kulturhuskonferanse i Larvik
LARVIK: Stor stas for de ansatte hos tiårsjubilanten Bølgen kulturhus å ha «hele kulturhus-Norge» på besøk. Arrangøren, interesseorganisasjonen Norske kulturhus, melder om retkordpåmelding – hele 220 personer.
Tirsdag 10. til torsdag 12. september 2019 er Bølgen kulturhus’ foaje, restaurantområde og flere av salene tatt i bruk av bransjen som sørger for at kulturhusene landet rundt er i daglig drift, for faglige oppdateringer, med seminarer, foredrag og ikke minst møte med leverandørene.
Hele 20 leverandører hadde meldt seg på for å fortelle om produktene sine overfor kulturhusbpansjen: alt fra billettselskaper, rådgivere, til reklame/digitalbyråer til en lang rekke leverandører av lyd-, lys- og bildeprodukter.
Her kunne man blant annet se en 130 tommers storskjerm, levert av Prodok, som nylig har levert komplett ny skjermløsning til Brygga kultursal i Halden, eller slå av en prat med en ny aktør innen billettsystemer – Ticketmatic fra Belgia – som gjerne vil komme seg inn på det norske markedet.
Yesplan, et skybasert management-system for kulturhus, teatre, kunstsentre, museer, kinoer, festivaler og konserthaller, var på fjorårets høstkonferanse hos Norske kulturhus, og var nå tilbake. På bare ett år hadde de signert ni avtaler i Norge og den tiende var på gang. Her var også etablerte firma som Eventim, Tix og DX innen billett, og LLB-firma som Atendi, Bright, Prostage, Lydrommet og Bary, med flere.
På standen fra Atendi traff vi på en gjeng som slo av en hyggelig prat, nemlig Bølgen kulturhus’ egen tekniske sjef, Espen Solum og driftssjef, Kjetil Viker.
– Det er spennende å ha så mange på besøk, og det er en fin måte å bli kjent med leverandørene, sa Espen Solum til Scenemagasinet, men han kunne tenkt seg enda mer praktisk oppsett av produktene, f.eks. lyskastere satt opp og demonstrert på en scene.
– For min egen del savner jeg mer fokus på det tekniske, sier Solum, som har både Clay Paky Axcor-serien og Martins MH6-lamper i taket ved lillescenen ved restauranten i Bølgen kulturhus.
Restaurantdriften ble overtatt av Bølgen kulturhus høsten 2018, med stor suksess, og omsetningen der alene står nå for åtte millioner kroner av en totalomsetning på ca. 30 millioner kroner, kunne kulturhussjefen, Andreas Gilhuus, fortelle da han ønsket forsamlingen velkommen.
Les mer om Bølgen kulturhus i vår store reportasje her:
http://scenemagasinet.no/utsikten-er-det-folk-liker-aller-best/
-
FIRMAPRESENTASJON3 måneder siden
– Dette er fiberoptikkens svar på Dissimilis, sier gründeren bak Barnfind
-
MESSE2 måneder siden
– De kan ikke eller tør ikke ta tak i det! (+)
-
FIRMAPRESENTASJON4 måneder siden
Samlet i Samla (+)
-
LLB 20252 måneder siden
Slik har interessen for LLB aldri vært tidligere (+)
-
MESSE3 måneder siden
– Et marked vi ikke har jobbet mye med (+)
-
FIRMAPRESENTASJON3 måneder siden
Bare skryt å få (+)
-
BEDRIFTSBESØK2 måneder siden
Samme visjon i nye lokaler (+)
-
MESSE2 måneder siden
– Hadde med oss masse kjekt! (+)