BILDE
CBK sikret seg Skandinavia-agenturet på Hisense

AMSTERDAM: Kinesiske Hisense er en av verdens største skjermprodusenter. Nå er det CBK Distribusjon AS som skal markedsføre og selge Hisense overfor proffmarkedet.
– Vi er stolte av å ha fått agenturet på Hisense i Skandinavia og har stor tro på vekst i markedene de opererer i, forteller daglig leder Ole Blom i CBK Distribusjon AS.
CBK lanserte Hisense-nyheten på sitt eget event på Heiniken Experience Center under ISE 2020, den 12. februar.

Daglig leder Ole Blom i CBK Distribusjon AS. Foto: John Berge, Scenemagasinet.no ©
Over 140 av CBKs kunder deltok på eventet. Scenemagasinet var også invitert.
Nyheten ble kunngjort i løpet av kvelden og en av Hisenses interaktive skjermer ble avduket.
CBK Distribusjon mener at Hisense har produkter som treffer de fleste markedssegmenter.
CBK vil fokusere på Signage Display til møterom, videovegger og interaktive skjermer til skole og utdanning eller konferansebruk.
Hisense har et av de mest kjente merkevarene i Kina og har satset hardt på å bli enda mer kjent i andre deler av verden, f.eks. ved ulike store sportsarrangement i Vesten og vil i 2020 være en av hovedsponsorene for sommerens fotball-EM.

Hos Hisense (fra venstre): (Andreas Sandvik, Business Development Manager CBK og Severin Aarnes, Innkjøps- og logistikksjef). Foto: CBK.
Andreas Sandvik, Business Development Manager og Severin Aarnes, innkjøps – og logisikksjef i i CBK Distribusjon AS reiste til Kina høsten 2019 og inngikk avtalen med Hisense.
– Vi ble svært godt mottatt, og etter å ha sett produksjonslinjer, besøkt senter for forskning og Utvikling, samt hatt møter med ledelsen på hovedkontoret, var vi ikke tvil om at Hisense og CBK var en god match, uttaler Sandvik i en pressemelding.

Hisense-skjermer.
– At europasjef Shawn Kim er sør-koreansk, med lang fartstid i LG, og med god kjennskap til det skandinaviske markedet og dets krav til kvalitet og teknologi, ser vi også på som en stor fordel, sier Sandvik videre.
– Vi ser at Hisense og CBK har store muligheter i mange markeder. Utdanningssektoren, møterom, kontrollrom, sportsarenaer og kjøpesentere er eksempler på områder vi ser store muligheter i, legger han til.

Hos Hisense. (fra venstre): Andreas Sandvik, Business Development Manager CBK, Severin Aarnes, innkjøps- og logistikksjef CBK, Linden Sun (General Manager, Hisense B2B) og Shawn Kim (Sales Manager, Hisense B2B). Foto: CBK.
-
FIRMAPRESENTASJON3 måneder siden
Ringen er sluttet for Børre (+)
-
NYTT OM NAVN2 måneder siden
Sier farvel til lydbransjen: «Det er vemodig, som en skilsmisse, hvor man vet det er riktig, men samtidig er lei seg.»
-
NYTT OM NAVN2 måneder siden
Stagelab er historie for trioen som drev det
-
KONKURS4 uker siden
Thorbjørn Danbolt er politianmeldt for grovt skattesvik (+)
-
ARRANGEMENT4 måneder siden
GIGANTLØFTET I OSLO SPEKTRUM (+)
-
BEDRIFTSBESØK4 måneder siden
Stadig nye scenerekorder for MTI (+)
-
NYTT UTSTYR4 måneder siden
En klassiker har vendt tilbake
-
PORTRETT3 måneder siden
«NEI!!! Krise! Hvordan skal dette gå!?» (+)