BEDRIFTSBESØK
(+) Audiens hyret bransjeveteran

Med 35 års erfaring på baken har Audiens Norge AS hyret en svært erfaren mann som sin nye salgssjef.
I november 2019 startet Ferdinand Berentzen (58) i firmaet, som har base hos Skedsmokorset.
Mange i LLB-bransjen vil vite hvem Berentzen er, ikke minst fra hans tid hos Imerslund Musikk i Strøget i Oslo og senere hos Norsk Musikk Distribusjon AS (NMD) fra 1990 til nedleggelsen i 2017.
Tiden etter NMD har Berentzen benyttet til blant annet en prosjektlederutdannelse.
– Som man forstår er jeg ingen nyutdannet spire med ungdommelig pågangsmot, men full av erfaring – og fortsatt full av pågangsmot, sier Berentzen og smiler bredt.
Ferdinand Berentzen har kjent konserndirektør Thorbjørn Danbolt i Audiens Norge helt siden 1989.
– I tiden etterpå har vi holdt sporadisk kontakt, men jeg har de siste årene fulgt med på utviklingen som har vært hos Audiens-gruppen og sett hvilken jobb de har gjort siden oppstarten i 2010, forteller Ferdinand.
Han har registrert at Audiens har hatt en formidabel utvikling og økende tilstedeværelse i markedet, og da Ferdinand så seg om etter ny jobb var Audiens naturlig å kontakte.
– Thorbjørn har en klar filosofi for Audiens, og allerede i vårt første møte ble det klart at jeg kunne passe inn i den strukturen salgsavdelingen skal ha. Hovedoppgaven min blir å strukturere salgsavdelingen slik at ressursene benyttes på den mest effektive måten og vi står best mulig rustet til å møte den økende etterspørselen vi ser hos Audiens. En annen grunn til at jeg gjerne ville til Audiens er at firmaet – som teknisk sett fortsatt er i oppstartsfasen – allerede har overskudd og solid egenkapital. Det er med andre ord en trygg arbeidsplass – noe som selvsagt betyr mye, sier bransjeveteranen.

Ferdinand Berentzen. Foto: Privat.
Noe av det som imponerer Ferdinand Berentzen ved Audiens er integrasjonen mellom de forskjellige avdelingene og hvilken synergieffekt dette har.
Audiens har nå en egen avdeling for utleie av lydutstyr, en avdeling med tv-studio/pre-prod fasiliteter (Sweetpoint Listening Studio), en produksjonsavdeling for installasjonsutstyr, eget fotostudio, teknisk avdeling, design-team og salgsavdeling, som trekker store veksler på hverandre.
– Med alt under ett tak på Skedsmokorset har Audiens blitt et sted med utrolig mye og høy kompetanse innen AV-teknologi og sceneteknikk, mener Audiens nye salgsjef.
– Jeg jobber sammen med noen av bransjens dyktigste folk på sine områder, og det er utrolig givende å arbeide sammen med mennesker som er til de grader dedikert til det de holder på med. En ting som gjør det ekstra hyggelig å komme på jobb er miljøet hos Audiens. Jeg har fått en fantastisk mottakelse av teamet her, og når jeg i tillegg er så heldig å kjenne flere av de ansatte fra tidligere blir det ekstra hyggelig å møtes til morgenkaffen. Slik det ser ut med arbeid framover kommer jeg til å få flere nye kolleger. Spesielt er design-teamet vårt under stort press om dagen, så om det er noen der ute med gode kunnskaper om lyd-design generelt og lys og sceneteknikk spesielt, så håper jeg de tar kontakt med oss.
Fakta om Audiens Norge AS
Audiens Norge AS prosjekterer lyd-, lys og bilde (LLB)-løsninger til skoler, idrettsarenaer, kirker, konsertsaler, teatre, tunneler, museer, hoteller, treningssentre, sykehus, sykehjem m.fl.
Omsetning 2018: 28,3 mill. kroner
Nettside: audiens.no
Vil du lese de store, grundige artiklene først av alle? Abonner på den trykte utgaven av magasinet:
Denne artikkelen sto opprinnelig på trykk i nr. 7-2019 av SCENEMAGASINET.
Bestill abonnement her og få glede av en rekke fordeler når vi snart lanserer vår nye plusstjeneste!
TIPS OSS! Vil du at vi skal skrive om deg, ditt firma, dine produkter, dine ansatte, dine prosjekter? Vi er avhengig av tips. Send oss et tips her!
-
FIRMAPRESENTASJON2 uker siden
Ringen er sluttet for Børre (+)
-
FIRMAPRESENTASJON4 måneder siden
Pøbelen med det store hjertet for gode bilder (+)
-
UTDANNING3 måneder siden
Gleder seg til å lære opp en ny generasjon av scenetekniske eksperter (+)
-
FIRMAPRESENTASJON3 måneder siden
Trioen bak «Samla» regner med at 200 personer skal jobbe i lokalene (+)
-
ARRANGEMENT1 måned siden
GIGANTLØFTET I OSLO SPEKTRUM (+)
-
LYDPRODUSENT4 måneder siden
Har fått bedre distribusjon – ergo bedre salg (+)
-
BEDRIFTSBESØK1 måned siden
Stadig nye scenerekorder for MTI (+)
-
PRODUKT PRESENTASJON3 måneder siden
Fanger øyeblikkene med KAIROS (+)