BEDRIFTSBESØK
AV Partner økte skjermsalget
– Det var tøffe vårmåneder, men etter sommerferien 2020 gikk vi sakte, men sikkert tilbake til normalt nivå i fjerde kvartal.
Det forteller Olav Dallas, daglig leder hos distributøren AV Partner, som i likhet med konkurrentene opplevde at en del av AV-markedet forsvant over natten da koronarestriksjonene ble innført 12. mars 2020.
– Vi hadde kontinuerlig oppfølging av kunder via telefon og e-post, samt vi holdt webinarer i samarbeid med produsentene, forteller Olav.
Utdanningssektoren er det området som var mest stabilt i 2020.
AV Partner har gjort det skarpt med produkter fra Yamaha på lyd, Epson på projeksjon, samt Vestel, i3TOUCH og Absen på skjerm.
De siste månedene av 2020 kom også LG til som nytt merke for AV Partner og bidro til enda mer vekst.
Ifølge Futuresource gikk skjermsalget i Norge ned med 30 prosent i tredje kvartal 2020.
I samme periode hadde AV Partner økning med Vestel. – Vestel har vært en suksess for oss. Nå som vi også har LG i sortimentet tror vi at de vil utfylle hverandre godt, sier Olav Dallas.
Artikkelen sto opprinnelig på trykk i PRO AV MAGASINET nr. 1-2021.
LES PRO AV DIGITALT HER (krever abonnement)
BESTILL ABONNEMENT HER!
-
PRO AV-PRISEN3 måneder siden
Hvem mener du er den beste leverandøren i landet?
-
NYTT OM NAVN3 måneder siden
Nyheten om Øystein «broke the internet» (+)
-
FIRMAPRESENTASJON2 måneder siden
Lars gir seg ikke – «still going strong» etter snart 40 år (+)
-
LEVERANDØR3 måneder siden
ENORM ØKNING FOR TO GRÜNDERE (+)
-
AV-FIRMA2 måneder siden
Fire firma kjemper om å bli Norges beste videoinnstallatør (+)
-
NYTT OM NAVN3 måneder siden
Nå satser det norske AV-firmaet på egenutviklede varer (+)
-
NYTT OM NAVN4 måneder siden
Her er den nye SPECTRE NUMBER ONE (+)
-
MESSE3 måneder siden
Bransjen valfartet til rekordartet ISE 2024 (+)