BEDRIFTSBESØK
AV Partner økte skjermsalget

– Det var tøffe vårmåneder, men etter sommerferien 2020 gikk vi sakte, men sikkert tilbake til normalt nivå i fjerde kvartal.
Det forteller Olav Dallas, daglig leder hos distributøren AV Partner, som i likhet med konkurrentene opplevde at en del av AV-markedet forsvant over natten da koronarestriksjonene ble innført 12. mars 2020.
– Vi hadde kontinuerlig oppfølging av kunder via telefon og e-post, samt vi holdt webinarer i samarbeid med produsentene, forteller Olav.
Utdanningssektoren er det området som var mest stabilt i 2020.
AV Partner har gjort det skarpt med produkter fra Yamaha på lyd, Epson på projeksjon, samt Vestel, i3TOUCH og Absen på skjerm.
De siste månedene av 2020 kom også LG til som nytt merke for AV Partner og bidro til enda mer vekst.
Ifølge Futuresource gikk skjermsalget i Norge ned med 30 prosent i tredje kvartal 2020.
I samme periode hadde AV Partner økning med Vestel. – Vestel har vært en suksess for oss. Nå som vi også har LG i sortimentet tror vi at de vil utfylle hverandre godt, sier Olav Dallas.
Artikkelen sto opprinnelig på trykk i PRO AV MAGASINET nr. 1-2021.
LES PRO AV DIGITALT HER (krever abonnement)
BESTILL ABONNEMENT HER!
-
MAGASINET3 måneder siden
PRO AV MAGASINET 2-2025 (+)
-
MAGASINET4 måneder siden
PRO AV MAGASINET 1-2025 (+)
-
PRO AV-PRISEN4 måneder siden
PRO AV-PRISEN 2024 – STEM HER!
-
LLB 20253 måneder siden
Nå gjør Bose Professional noe de aldri før har gjort i Norge (+)
-
LLB 20253 måneder siden
Overrasket alle på LLB med fusjon og nytt navn (+)
-
ARRANGEMENT4 måneder siden
Rekordmange utstillere på LLB 2025
-
LLB 20253 måneder siden
Holi knuste forventningene på LLB-messen 2025 (+)
-
LLB 20252 måneder siden
Gearwise høstet nye kontakter og inspirasjon på LLB 2025 (+)