BEDRIFTSBESØK
AV Partner økte skjermsalget
– Det var tøffe vårmåneder, men etter sommerferien 2020 gikk vi sakte, men sikkert tilbake til normalt nivå i fjerde kvartal.
Det forteller Olav Dallas, daglig leder hos distributøren AV Partner, som i likhet med konkurrentene opplevde at en del av AV-markedet forsvant over natten da koronarestriksjonene ble innført 12. mars 2020.
– Vi hadde kontinuerlig oppfølging av kunder via telefon og e-post, samt vi holdt webinarer i samarbeid med produsentene, forteller Olav.
Utdanningssektoren er det området som var mest stabilt i 2020.
AV Partner har gjort det skarpt med produkter fra Yamaha på lyd, Epson på projeksjon, samt Vestel, i3TOUCH og Absen på skjerm.
De siste månedene av 2020 kom også LG til som nytt merke for AV Partner og bidro til enda mer vekst.
Ifølge Futuresource gikk skjermsalget i Norge ned med 30 prosent i tredje kvartal 2020.
I samme periode hadde AV Partner økning med Vestel. – Vestel har vært en suksess for oss. Nå som vi også har LG i sortimentet tror vi at de vil utfylle hverandre godt, sier Olav Dallas.
Artikkelen sto opprinnelig på trykk i PRO AV MAGASINET nr. 1-2021.
LES PRO AV DIGITALT HER (krever abonnement)
BESTILL ABONNEMENT HER!
-
KONKURS4 måneder siden
Har fått flere bud på konkursboet – fristen gikk ut onsdag 22. mai (+)
-
KONKURS4 måneder siden
Kjøpte sitt tredje konkursbo: «Menneskene er det viktigste for oss, ikke utstyret» (+)
-
KONKURS4 måneder siden
Slik reagerte de Trippel-M-ansatte da de fikk sjokkbeskjeden (+)
-
KONKURS3 måneder siden
Opprinnelige krav etter Trippel-M-konkursen: 34 millioner kroner (+)
-
LEVERANDØR3 måneder siden
Har fått satt søkelyset på Ayrton (+)
-
PRO AV-PRISEN4 måneder siden
Vi har en vinner …
-
JB FORLAG4 måneder siden
Få oversikt over bransjen i vår nye guide
-
NYTT UTSTYR1 måned siden
For lite lading ga lys idé (+)