BEDRIFTSBESØK

AV Partner økte skjermsalget

AV Partner-sjef Olav Dallas gleder seg over sterk øking i 2020 på flere produktområder.

– Det var tøffe vårmåneder, men etter sommerferien 2020 gikk vi sakte, men sikkert tilbake til normalt nivå i fjerde kvartal.

Det forteller Olav Dallas, daglig leder hos distributøren AV Partner, som i likhet med konkurrentene opplevde at en del av AV-markedet forsvant over natten da koronarestriksjonene ble innført 12. mars 2020.

ANNONSE FRA BOSE:

– Vi hadde kontinuerlig oppfølging av kunder via telefon og e-post, samt vi holdt webinarer i samarbeid med produsentene, forteller Olav.

Utdanningssektoren er det området som var mest stabilt i 2020.

AV Partner har gjort det skarpt med produkter fra Yamaha på lyd, Epson på projeksjon, samt Vestel, i3TOUCH og Absen på skjerm.

De siste månedene av 2020 kom også LG til som nytt merke for AV Partner og bidro til enda mer vekst.

Ifølge Futuresource gikk skjermsalget i Norge ned med 30 prosent i tredje kvartal 2020.

I samme periode hadde AV Partner økning med Vestel. – Vestel har vært en suksess for oss. Nå som vi også har LG i sortimentet tror vi at de vil utfylle hverandre godt, sier Olav Dallas.

Mer om hvordan AV Partner har gjort det så langt i 2021 i nr. 3-2021 av PRO AV MAGASINET, som er ute nå!

 

Artikkelen sto opprinnelig på trykk i PRO AV MAGASINET nr. 1-2021.

LES PRO AV DIGITALT HER (krever abonnement)

BESTILL ABONNEMENT HER!

ANNONSE
ANNONSE
John Berge John Berge

Du vil kanskje også like