BEDRIFTSBESØK

Leteng lever som de prediker

Anders Stokke er en av de profilerte Leteng-ansatte som fronter firmaets kursvirksomhet via strømmesendinger. Foto: John Berge

Dagen på senvinteren 2020, da Norge «stengte» grunnet et kinesisk virus, ble spesiell også for Leteng. De hadde planlagt et særdeles aktivt år ute hos kundene, men da det ikke kunne skje var løsningen var lekende lett – rett foran nesetippen på dem.

I 2020 skulle Leteng ta nok en norgesturné med sitt kjente roadshow, være med på oljemessen, Eliaden og ISE, for å nevne noen viktige arrangement. Dengang ei …

ANNONSE FRA BOSE:

– Det vi hadde tenkt på i lang tid, nemlig å gjøre mer online, fikk vi umiddelbart satt ut i livet, forteller produkt- og markedssjef Øyvind Jacobsen inne på firmaets splitternye strømmestudio-rom i lokalene på Ryen i Oslo.

– Det første vi bestemte oss for var at nå må vi levere. Nå må vi ha webinarer, og det skulle være lavterskel. Vi hadde lyst til å være mer i sosiale medier enn bare stillbilder og tekst, men med video.

Selger Anders Stokke er en av primus motorene bak den nye strømmesatsingen, sammen med gode salgskolleger som Christen Frostad og Ole Quist.

– Det har aldri vært tid og rom for å satse på dette, men vi har jo grunnkompetansen på lyd- og videoproduksjon. Og dessuten selger vi jo utstyr til firma innen nettopp dette området, sier Anders og smiler bredt.

– Så da var det bare å kaste seg ut i det, og nå har vi et fullt operativt TV-studio her. Vi vil vise hvordan man kan bruke utstyret vi selger. Og siden vi ikke kunne holde kursene våre i lokalene våre, eller besøke kundene i like stor grad som tidligere, passet dette ypperlig.

I Letengs nye kursrom, er det nå bygget et profesjonelt TV/strømmestudio. – Vi vil vise alle hvor enkelt det er å bruke utstyret vi selger, sier selger Anders Stokke (med briller) og produkt- og markedssjef Øyvind Jacobsen. Foto: John Berge, PRO AV MAGASINET. ©

 

Anders har vært opptatt av digital videodistribusjon for næringsliv og samfunnsaktører i flere år. Koronavirusets inntreden i alle våres liv ga en boom for etterspørselen av disse tjenestene og produktene, noe Leteng har nytt godt av i 2020.

– Det var ikke mange som skjønte hvor kult jeg syntes dette strømmekonseptet var for bare to-tre år siden. Da var det litt «nisje». Nå er det mainstream, og alle skjønner behovet, fastslår selgeren.

– For oss i Leteng er det å bygge releasjoner og være eksperter innen AV- og signaldistribusjon det vi lever og brenner for. Kurs, aktiviteter og det å være tilstede hos kundene er noe vi har hatt stor suksess med, påpeker Øyvind.

I stor grad er det livesendinger som Leteng satser på, men de gjør også enkelte opptak som redigeres. Som alle som driver med video vet, så er det tidkrevende. Live har dermed også sine fordeler.

– Med «live» så er det gjort, og det gir en «edge», mener Anders, som klart tilkjennegir at han foretrekker den sendemetoden. Også til kurs foregår det live via internettsending.

Artikkelen sto opprinnelig på trykk i PRO AV MAGASINET nr. 1-2021.

LES PRO AV DIGITALT HER (krever abonnement)

BESTILL ABONNEMENT HER!

ANNONSE
ANNONSE

Du vil kanskje også like