NYTT OM NAVN

Derfor overlater Trippel-M gründeren sjefsansvaret til Christina Parker

Christina Parker (t.v.) og Ole-Andreas Løvland. (Skjermbilde fra Zoom.)

Ole-Andreas Løvland (f. 1984) har overlatt roret på sin heleide gründerbedrift Trippel-M til Christina Parker (33). Finn ut hvorfor!

Det kom inn svært mange søknader da Løvland via et rekrutteringsbyrå lyste ut stillingen som daglig leder.

ANNONSE FRA BOSE:

For første gang siden oppstarten i 2010 hadde Løvland bestemt seg for å la noen andre styre skuta.

– Det har skjedd mange endringer i løpet av pandemien, hvor vi ikke minst startet Oslo Streamingsenter, så jeg følte at jeg ikke har klart å vie nok oppmerksomhet til Trippel-M. Det gleder jeg meg til at Christina kan gjøre. Slik blir jeg ikke en som løper fra tue til tue hele tiden. Det skal bli sunt og godt å kunne jobbe på kryss mellom selskapene og videreutvikle nye tjenester, sier Ole-Andreas via en Zoom-samtale med PRO AV MAGASINET.

Det var i alt 20 godt kvalifiserte søkere som kjempet om den gjeve stillingen. Det var fire som sto igjen i finalen.

– Hva skilte Christina Parker fra de andre kandidatene?

– Det var erfaringen og trøkket hennes – ureddheten, og viljen til å gjøre noe annet. Og relevant erfaring, sier Ole-Andreas.

Christina, som sitter fysisk ved siden av Ole-Andreas under digitalmøtet, sier spøkefullt at hun kom inn på kjønns- og alderskvoten-

– Kjente du til Trippel-M, Oslo Streamingsenter eller Ole-Andreas?

– Nei, jeg har ikke kjent Ole-Andreas i det hele tatt, men kjente så vidt til selskapene.

Christina Parker sier hun har «levd det glade lockdown korona-livet», mens hun har jaktet på ny jobb.

– Jeg har aldri følt at jeg har hatt en jobb. Alt har vært en hobby. Ttittel og lønn er fint, men det er ikke det som gjør at man har det gøy. Det er det menneskene og kulturen og mulighetene som ikke er skapt, som gjør. Og det tror jeg at jeg har funnet her hos Trippel-M, sier den nye sjefen.

Parker kommer fra stillingen som administrerende direktør i TV-produksjonsselskapet Rubicon, hvor hun sluttet høsten 2020 etter oppkjøpet av Banijay. Hun har tidligere bygget opp influencer-byrået Splay, som hun ledet frem til 2019. Parker har sin unge alder til tross hele ni år med erfaring fra kreativ bransje og innholdsproduksjon, fra både start-ups og internasjonale konsern. Hun tror denne erfaringen vil komme godt med når selskapet skal jobbe videre med å sikre de beste live-opplevelsene for levende bilder i tiden som kommer.

– Trippel-M er en utfordrer som tør å satse når hele verden stopper opp. Den omstillingsevnen og energien som hele selskapet har vist det siste året er utrolig inspirerende, og sammen er jeg sikker på at vi har de helt rette forutsetningene for å kunne skape enda mer og bedre visuell kommunikasjon, både til byråer, merkevarer, TV og kultur, sier Parker.

– I Ole og Trippel-M har jeg funnet en gjeng og en plass med en lekenhet og en entreprenørånd som man ikke finner så mange andre steder. Selskapets bunnsolide teknologikompetanse sammen med min ekspertise på både kommersiell og redaksjonell video, er en perfekt match i en verden der både vi og kundene hele tiden må finne nye kreative løsninger for å få budskapet frem. Nå gleder meg bare til å lære masse og komme skikkelig i gang, avslutter Parker.

Ole-Andreas Løvland titulerer seg fremover som forretningsutvikler.

Ole-Andreas Løvland i et av studioene hos Oslo Streamingsenter. Foto: Per Mork, PRO AV MAGASINET. ©

ANNONSE
ANNONSE
John Berge John Berge

Du vil kanskje også like