BEDRIFTSBESØK

«Vi har hatt utrolig gode tider»

– Hallo i luken! Alle som stikker innom Leteng på Ryen møter et særdeles blidt fjes – lagersjef Magne Wold. Foto: John Berge, PRO AV MAGASINET.no ©

Jo, da – det sendes mye via post og med budbil, men en lang rekke AV-installatører i Oslo og omegn foretrekker å hente varene selv.

– Det står installatører her og «skraper» på døren, tidlig på morgenene, når vi åpner klokken sju, sier lagersjef Magne Wold, som har jobbet hos AV-distributøren Leteng siden 2009.

ANNONSE FRA BOSE:

Ca. halvparten av bestillingene skjer via nettbutikken til Leteng: leteng.no.

– Jeg vil anslå at det kommer innom 15-20 personer i løpet av dagen for å hente varer selv. Vi har en egen sjåfør som kjører fast ut varer, men mange bestiller også andre budfirma. Resten sendes med Bring og Post Nord.

Odd Martinsen er daglig leder i Leteng. Foto: John Berge, PRO AV MAGASINET.no ©

– Hvordan var 2020 for dere på lageret?

– Vi har klart å levere alt, og har hatt utrolig gode tider siden korona kom. Det har overgått alle forventninger. I oktober 2020 satte vi ny månedsrekord i Letengs historie. Og alle vi i bedriften har holdt oss friske!

Daglig leder i Leteng, Odd Martinsen, mener at AV-bransjen er veldig heldig stilt.

–  Det var ikke lett å gjette på forhånd, men COVID-19-situasjonen har gitt ny digital adferd. En dramatisk, rask endring. Så 2020 ble overraskende bra pga. god etterspørsel etter digital infrastruktur for samhandling. F.eks. videomøter, fjernundervisning og kontrollrom.

Teknisk selger Christen Frostad (t.v.) og salgssjef Borgar Kristiansen sjekker ut utvalget i «godtehyllen». Foto: John Berge, PRO AV MAGASINET.no ©


–  Hva slags produkter/varemerker har vært mest populære?

– Helt klart strømmeløsninger. Hos oss er det Pearl-2 fra Epiphan Video.

– Hva har ikke gått som planlagt?

– Det investeres mindre i vanlige møterom og på arbeidsplasser generelt, da «alle» er hjemme. Det gjør det vanskelig å drive forretningsutvikling, med nye agenturer, nye kundegrupper med mer, men vi forsøker så godt vi kan. Omsetningen er opp nærmere ti prosent, på strømming, men generell investeringer på arbeidsplassene/møterom er ned, hele sektorer står mer eller mindre stille – HORECA (hotell, restaurant, cafe), event, turisme, etc. og oljesektoren har lavere investeringsvilje.

Kramers HDMI-kabler går unna som varmt hvetebrød. – I snitt vil jeg si vi plukker en HDMI-kabel med på hver tredje ordre, sier Magne. Foto: John Berge, PRO AV MAGASINET.no ©

 

Artikkelen sto opprinnelig på trykk i PRO AV MAGASINET nr. 1-2021.

ANNONSE
ANNONSE

Du vil kanskje også like