NYTT OM NAVN
CBK utvider staben
CBK Distribusjon har ansatt ny produktsjef og to kundeservicemedarbeidere.
Øivind Antonsen er firmaets nye produktsjefansvar innen Audio/Video-segmentet.
Antonsen over 20 års erfaring fra AV-bransjen. Han har erfaring både fra forhandler- og distribusjonsleddet, og kjenner bransjen svært godt. Blant firmaene han har jobbet for er Audiens, EET og i Atea.
I tillegg har Antonsen gode relasjoner til installatører, forhandlere og integratører som opererer i det aktuelle segmentet.
– Vi er veldig glad for å få ha Øivind på laget, og vi er sikre på at han vil ta Audio/Video-segmentet til nye høyder, sier daglig leder Ole Blom i CBK Distribusjon i en pressemelding.
Produktveiledning, oppfølging og rådgivning er viktig i bransjen, og CBK ønsket derfor å forsterke dette elementet gjennom å ansette to nye på kundeservice, forteller Blom.
Shirin Stritzel og Cecilie Brenn er de to nye kundeservicemedarbeiderne. De skal bistå kundene med produktveiledning, ordreregistrering, saksbehandling, anbudsoppfølging og mer. I tillegg vil de få produktansvar innenfor CBKs to hovedsatsningsområder. Shirin vil få ansvar innenfor Audio/Video-segmentet, og Cecilie vil få ansvar innenfor Infrastruktursegmentet.
– Vi gleder oss til å jobbe i en veletablert IT-bedrift og bli utfordret på andre måter enn det vi er vant med fra tidligere, uttaler Shirin og Cecilie.
Sommeren 2020 flyttet CBK inn i nytt hypermoderne lager i Gneisveien 30 på Skedsmokorset og gjorde samtidig sin hittil største enkeltinvestering i det automatiserte lagersystemet Autostore.
– Nå har vi et skalerbart og kostnadseffektivt lager forberedt for fremtidig videre vekst med Autostore sitt automatiserte lagersystem med svært effektiv distribusjon til hele landet. Høy servicegrad sammen med leveringsdyktighet er en svært viktig faktor i vår bransje, forteller Severin Aarnes, Commercial Manager i CBK Distribusjon.
Samtidig med flytting til nytt lager ble CBK høsten 2020 sertifisert for kvalitetledelse og miljøledelse etter ISO-standardene 9001 og 14001 etter at de i ett års tid arbeidet med å innføre styringssystemet i selskapet.
– De viktigste årsakene til at vi har valgt å innføre og sertifisere et styringssystem for kvalitet og miljø er fordi vi vil sikre lønnsomhet, bærekraftighet og stabilitet, samt forebygge risikoer og redusere kvalitetsmangelkostnader, forteller markedssjef Nikoline Vang i CBK Distribusjon.
I 2020 investerte CBK i en ny PIM-løsning fra Integrasjonsystemer AS som heter FEED med hensikt i å forbedre grunndata på sine egne merkevarer.
– Vi skal benytte FEED for å samle og berike produktdata på først og fremst egne merkevarer for gjenbruk og distribusjon til alle mulige kanaler som blant annet hjemmesider, EFO-basen, Cnet, Webmercs ol., forteller Vang.
LES MER OM CBK HER:
Ny giv for CBK – med nytt, automatisert lager og ledelsesendringer
-
PRO AV-PRISEN3 måneder siden
Hvem mener du er den beste leverandøren i landet?
-
NYTT OM NAVN4 måneder siden
Nyheten om Øystein «broke the internet» (+)
-
FIRMAPRESENTASJON3 måneder siden
Lars gir seg ikke – «still going strong» etter snart 40 år (+)
-
LEVERANDØR3 måneder siden
ENORM ØKNING FOR TO GRÜNDERE (+)
-
AV-FIRMA2 måneder siden
Fire firma kjemper om å bli Norges beste videoinnstallatør (+)
-
NYTT OM NAVN4 måneder siden
Nå satser det norske AV-firmaet på egenutviklede varer (+)
-
MESSE3 måneder siden
Bransjen valfartet til rekordartet ISE 2024 (+)
-
LEVERANDØR3 måneder siden
Nå har Petter endelig krysset Rubicon (+)