FABRIKK & PRODUKSJON
Sennheiser har solgt forbrukerdelen
Sennheiser har solgt rettighetene til navn og teknologi av sin forbrukerdel.
Proffavdelingen er ikke berørt, og vil fortatt eies av Sennheiser-familien.
Den nye eier er sveitsiske Sonova Holding AG, som har spesialisert seg på hørehjelpemidler.
Det var 19. februar 2021 at Sennheiser annonserte at de vil fokusere på sin proffavdeling.
Proffavdelingen består av Pro Audio, Business Communications og Neumann.
«Det er vekstmuligheter i alle delene, også forbrukerdelenen. Men alle har ulike kundegrupper, behov, produktlivssykluser og markedsdynamikk,» uttalte Andreas Sennheiser, en av Sennheiser-direktørene.
Hans bror, Daniel Sennheiser, sa at for å utnytte potensialet i de tre businessdelene av proffmarkedet, så ville de søke etter en potensiell partner for å investere i forbrukerdelen.
Pr. nå har Senneheisers forbrukeravdelingen laget hodetelefoner, lydplanker og DAC-er.
Sennheiser og Sonova skal jobbe sammen, under Sennheiser varemerket, for å lage førsteklasses forbrukerprodukter. Her blir også Sonovas egen teknologi implementert på utvalgte produkter.
Andreas og Daniel Sennheiser uttaler at de spesielt vil satse på «Business Communications», hvor de varsler en meget stor utvidelse av produktporteføljen de kommende årene.
LES MER OM SENNHEISER HER:
Sennheiser XS Wireless Digital kåret til «Årets musikkprodukt 2019»
Sennheiser vil ha frekvensskiftet unnagjort så raskt og så smertefritt som mulig
-
KONKURS4 måneder siden
Kjøpte sitt tredje konkursbo: «Menneskene er det viktigste for oss, ikke utstyret» (+)
-
KONKURS4 måneder siden
Slik reagerte de Trippel-M-ansatte da de fikk sjokkbeskjeden (+)
-
KONKURS3 måneder siden
Opprinnelige krav etter Trippel-M-konkursen: 34 millioner kroner (+)
-
LEVERANDØR4 måneder siden
Har fått satt søkelyset på Ayrton (+)
-
PRO AV-PRISEN4 måneder siden
Vi har en vinner …
-
JB FORLAG4 måneder siden
Få oversikt over bransjen i vår nye guide
-
NYTT UTSTYR1 måned siden
For lite lading ga lys idé (+)
-
AV-FIRMA3 måneder siden
En slik avtale har sceneteknisk bransje aldri hatt før: «Tariffavtale er ikke noe alle synes er kult» (+)